Monday, September 10, 2018

UNIT BIMBINGAN DAN KAUNSELING TAHUN 2014 - 2018

PROGRAM MOTIVASI KECEMERLANGAN MURID TAHUN 6
DI MRSM TUN DR ISMAIL PONTIAN
Tarikh : 10 September 2018

     

     

 


PROGRAM KHALIFAH MUDA SK AYER BALOI SESI 2018
Tarikh : 09 - 10 Februari 2018
     

     

     

     

     




MESYUARAT JAWATANKUASA PROGRAM KEM KHALIFAH MUDA SESI 2018
Tarikh : 08 Februari 2018




PROGRAM MELANGKAH KE ALAM REMAJA
TAHUN 6 SK AYER BALOI 2017

Tarikh : 03 Oktober 2017






PROGRAM MEMBUDAYAKAN AMALAN GURU PENYAYANG 2014

PENGENALAN :
Sebagai usaha membentuk sistem pendidikan berkualiti, Kementerian Pendidikan telah memperkenalkan program 'Guru Penyayang'. Antara lain program ini bertujuan untuk menerapkan amalan penyayangdi kalangan para guru dalam melahirkan murid-murid yang berketrampilan, dan berakhlak mulia. Program ini juga diharap dapat membendung salah laku dalam kalangan mereka.
Pelaksanaan 'Amalan Guru Penyayang' ini akan dijalankan secara berterusan sehingga menjadi budaya dalam tugasan guru di sekolah.

Pelaksanaan Program : Sepanjang Tahun 2014
  • Pelancaran Program Guru Penyayang ( 13 April 2014 )
  • Sambutan Hari Lahir Murid ( Setiap Bulan )
  • Sapaan Mesra dan Teguran ( Sepanjang Tahun )
  • Program Kunjung Ziarah Tahun 6 ( Seperti Dalam Modul )
  • Program Mentor Mentee "Tunjuk Ajarku Sifu" ( 2 Minggu Sekali )
  • Menyambut dan Menghantar murid semasa datang dan pulang di pagar sekolah ( Sepanjang Tahun)
  • Perhimpunan : Kata-kata hikmah, nasihat, dan lain-lain.
MATLAMAT :
Matlamat perlaksanaan program guru penyayang ini adalah untuk mewujudkan satu suasana yang harmoni antara guru dan murid dengan keperluan semasa, menimbulkan rasa dihargai dan diterima dan mengurangkan kadar ponteng sekolah serta membentuk karektor serta sahsiah diri murid yang disenangi oleh semua warga sekolah.
" Guru Penyayang, Murid Cemerlang, Sekolah Gemilang "

Sambutan Hari Lahir Guru - ( Januari, Fabruari, Mac, April )

Majlis Penyerahan Modul Mentor Mentee "Tunjuk Ajarku Sifu" Kepada Guru Kelas



0 comments:

Post a Comment